shutterstock_1922655425.jpg
 

Kernboodschap

Brabant Branding heeft een proces ontwikkeld om Brabantse partijen te ondersteunen bij het ontwikkelen van hun kernboodschap. Het afgelopen jaar mochten we dit proces o.a. inzetten om de kernboodschap voor Noordoost-Brabant te ontwikkelen en voor het thema innovatieve agrofood. De Brabantse merkwaarden staan aan de basis van het kernboodschap-traject. De ontwikkelde kernboodschappen dragen dus ook perfect bij aan het versterken van de top of mind positie van de regio Brabant als geheel.

 

De partijen gebruiken de kernboodschap in hun eigen werk als rode draad op basis waarvan ze beslissingen nemen en strategieën ontwikkelen. En als instrument om activiteiten en plannen zo in te steken dat ze bijdragen aan respectievelijk een sterk merk Noordoost-Brabant, Brabant als sterk merk op het gebied van innovatieve landbouw- en voedselregio en Brabants als kennis- en innovatieregio als geheel.

 

Een mooi voorbeeld van het succesvol inzetten van de kernboodschap is het artikel 'Noordoost-Brabant vindt zichzelf telkens opnieuw uit’ dat in mei 2021 in het Financieel Dagblad verscheen. De basis van dit artikel is de kernboodschap van Noordoost-Brabant.

“In het traject om samen met Brabant Branding te komen tot onze kernboodschap weerspiegelt zich onze regio zelf. Wie zijn we eigenlijk? Wat maakt ons bijzonder? Zijn we eigenlijk wel bijzonder? We doen het toch gewoon? Gewoon samen. Gewoon omdat het altijd slimmer kan. Of beter moet. Voor onszelf en onze omgeving.

En zo ontstond een krachtig verhaal. We werden begeleid in het zoeken naar de juiste woorden, samengebracht in heldere zinnen, zonder franje maar wel raak en betekenisvol. Want zo zijn we. Waarin we ons gingen herkennen. Ja, dat zijn wij! Zo doen we dat hier. Wij zijn van samenwerken, ondernemen en innoveren. Wij zijn doeners. Wij zijn er voor elkaar.

 

We hebben nu een prachtige en krachtige kernboodschap in Noordoost-Brabant. Die aanspreekt en waarop we aanspreekbaar zijn. En waarmee we het verhaal van AgriFood Capital beter kunnen delen en mensen kunnen verbinden. Zo doen wij dat. Gewoon.” Roel Schutten – directeur AgriFood Capital

roel-schutten-directeur-agrifood-capital-800-600.png