campagne #inBrabant
Strategie

De campagne #inBrabant heeft zich in 2021 ontwikkeld tot een volwaardige, integrale  Brabant-campagne, aangesloten aan de doelen van de provincie en een aantal externe partners. Er is aanvullende content gemaakt die bij de relevante doelgroepen laat zien dat Brabant dé top kennis- en innovatieregio is. Samen met de beleidsmedewerkers van de teams Arbeidsmarkt en Digitalisering is op deze twee thema’s ingezet, naast een aantal niet thema-gebonden advertenties. Steeds zijn dwarsverbanden gelegd tussen de thema’s zodat gemaakte content richting meerdere doelgroepen ingezet kan worden.

Doel van de campagne was en blijft Brabant positioneren als top kennis- en innovatieregio, bij zoveel mogelijk mensen. We zetten in op zo veel mogelijk bereik bij relevante doelgroepen. Daartoe voeren we een betaalde campagne via de social media, en zetten we ook organisch content weg op onze eigen campagne-kanalen.

De content bestaat uit inspirerende verhalen over mensen, producten en bedrijven die aantonen dat in Brabant door ondernemerschap, innovatie en samenwerking de oplossingen voor de toekomst gevonden worden. Relevante doelgroepen zijn o.a. beslissers, beïnvloeders en redacties op nationaal niveau.

 

Over de campagne #inBrabant wordt periodiek overlegd met de communicatie-strategen van de provincie; zo houden we voeling met elkaars campagnes, delen we tijdig relevante informatie, en versterken de verschillende campagnes elkaar. Ook met de strategiegroep van Brabant Branding, waarin de belangrijkste, Brabantbrede partners zitten, wordt goed afgestemd – zowel op inhoud als qua timing - en waar mogelijk content gedeeld.

 

Lees hier meer over de #inBrabant campagne, of bekijk de video Innovatie #inBrabant.

Schermafbeelding 2022-02-25 om 16.21.55.png