In 2021 ontwikkelde de campagne #inBrabant zich tot volle wasdom. Met deze campagne zetten we innovaties uit Brabant in om de regio top of mind te maken bij relevante doelgroepen, waaronder beslissers, beïnvloeders en redacties op nationaal niveau.
Campagne #inBrabant
Brabantse doelgroep
Voor de Brabantse doelgroep hebben we in 2021 een uitgebreid artikel in Brabant in Business geplaatst (met name gericht op Brabantse ondernemers) en de Brabantse skyline ontwikkeld (voor alle Brabanders). Lees verder
Internationale Doelgroep
De internationale component van de #inBrabant campagne ontwikkelden we samen met Brainport Development: de Tech Xperience. In dit deel van de campagne vertellen negen hoogopgeleide internationals over hoe zij het leven en werken in Brabant en Brainport ervaren. Zij maakten vlogs die wereldwijd zijn verspreid. Meer over de Tech Xperience vind je hier. Lees verder
De campagne #inBrabant heeft zich in 2021 ontwikkeld tot een volwaardige, integrale Brabant-campagne, aangesloten aan de doelen van de provincie en een aantal externe partners. Er is content gemaakt die bij de relevante doelgroepen laat zien dat Brabant dé top kennis- en innovatieregio is. Samen met de beleidsmedewerkers van de teams Arbeidsmarkt en Digitalisering is op deze twee thema’s ingezet, Lees verder
Strategie
De campagne draait op social media en bestaat uit een betaald en organisch deel en is dit jaar uitgebreid met een flink aantal nieuwe onderwerpen.
Content voor de paid media ontwikkelen we in samenwerking met Brabantse bedrijven/ ondernemers. De samenwerking hierin loopt zeer voorspoedig. De bedrijven onderstrepen het belang van de campagne en helpen mee het bereik van de campagne te vergoten. Lees Verder
Werkwijze
Monitoring
In totaal heeft de betaalde campagne van #inBrabant in 2021 op LinkedIn 648.935 unieke personen bereikt, die samen zorgden voor 5.514.917 impressies. Op Instagram zijn er 5.775.479 impressies geweest bij 1.321.233 unieke personen (overlap is mogelijk). Daarnaast leidden YouTube en Instream video's nog tot een bereik van ruim 700.000 personen. Lees verder